Stworzyłeś markę od podstaw, zalety produktów mógłbyś wymieniać godzinami, ale gdy przychodzi moment, żeby to wszystko zgrabnie opisać, w głowie masz całkowitą pustkę.
Kursor w dokumencie miga złowieszczo, pot skrapla Ci się na czole, nerwowo zagryzasz wargi i nic! Ale skoro cały świat jest w internecie – to i Ciebie nie może tam zabraknąć!
I w tym momencie niczym wróżka chrzestna pojawiam się ja – dobry copywriter. Wysyłam Cię na bal, czy gdzie tam chciałbyś być, zakasam rękawy i już za chwilę przestrzeń internetową wypełni świetny content dotyczący Twojej marki.
Ok, wiem, że pięknych bajek nasłuchałeś się w dzieciństwie wystarczająco, więc pozwól, że teraz przedstawię Ci garść faktów i odpowiem na pytania:
- Czym właściwie jest copywriting i po co komu copywriter?
- Dobry tekst, czyli jaki?
- Jakie teksty warto zlecać?
- Kiedy warto sięgnąć po pomoc copywritera?
Czym właściwie jest copywriting i po co komu dobry copywriter?
Po copywriting, czyli skuteczne wsparcie na płaszczyźnie komunikacji sprzedażowej i marketingowej, sięga coraz więcej przedsiębiorców. Podstawą efektywnego zarządzania własnym czasem pracy jest delegowanie zadań innym. Korzystasz z usług outsourcingowych w zakresie księgowości, IT lub logistyki? Do tego pakietu warto dorzucić również copywriting.
Znasz swój biznes od podszewki, jesteś skarbnicą wiedzy na temat oferowanych przez siebie produktów i usług, ale pisanie o tym nie musi być Twoją mocną stroną. I nie ma w tym nic złego. W tworzeniu treści na www, tekstów na blog, opisów produktów, czy kampanii promocyjnych istotne są wszelkie prawidła i niuanse, jakimi rządzą się poprawnie i efektywnie napisane teksty. Ty nie musisz ich znać – wykonałeś już ogrom pracy tworząc świetną markę. Skorzystaj zatem z usług specjalisty i postaw na profesjonalny copywriting.
Dobry tekst, czyli jaki?
Taki, który trafia do odbiorcy, rezonuje z nim, ale przede wszystkim odpowiada na jego potrzeby – i to jest w zasadzie clou całego copywriterskiego zamieszania. No, tak z grubsza 😉.
Często spotykamy się z określeniem, że dobry tekst powinien sprzedawać – jest to oczywiście prawda, jednak przekazana w dużym uproszczeniu, bo treść, zanim sprzeda musi być, jak:
- przyjaciel, który rozumie bez słów
- przewodnik, który poprowadzi w stronę rozwiązania
- remedium na każdą bolączkę
w jednym.
A jak stworzyć taką kompozycję, którą będzie dodatkowo „lekkostrawna” wie specjalista.
Ale skąd ktoś spoza branży wie więcej o moim biznesie niż ja?
To jest pytanie, które z pewnością nie raz pojawiło się w Twojej głowie podczas czytania tego artykułu. Odpowiedź jest prosta – nie wie więcej, a czasem nawet kompletnie nic. Ale za to świetnie potrafi pozyskiwać wiedzę na dany temat.
Zatem spokojnie, zanim copywriter przystąpi do pisania zrobi dokładny research:
- pozna Twoją markę, produkt lub usługę
- zbada dokładnie potrzeby klientów
- przeanalizuje oferty konkurencji.
Tekst, który wyjdzie spod jego pióra będzie nie tylko ciekawy i stworzony stricte pod określoną grupę docelową, ale przede wszystkim będzie zaspokajał potrzebę klienta, rozwiązywał jego problem, odpowiadał na pytania, które go nurtują.
Z treści dobrze stworzonego tekstu klient wyczyta to, co będzie mu bliskie – to, co poruszy jego emocjonalny świat.
Może to, że:
- Twój produkt lub usługa jest jak dobry kumpel z sąsiedztwa albo że właśnie odnalazł szansę na spełnienie marzenia z dzieciństwa?
- Twoja oferta to upragnione rozwiązanie problemów z ząbkowaniem malucha albo odpowiedzią na pytanie: „Co wciąż tak stuka w silniku?!”
Czytając Twój tekst klient musi stwierdzić z radością, a może i ulgą:
„Mam! Tego właśnie szukałem!”
a będzie to wspaniały początek budowania relacji z Twoją marką.
Jakie teksty warto zlecać?
Wszystkie. Od treści na stronach www, przez blogi, opisy produktów, teksty postów w social mediach, na newsletterach i e-bookach skończywszy.
Ale to tak naprawdę nie koniec. Ponieważ copywriter wyposażony w dobry warsztat napisze nie tylko teksty marketingowo – sprzedażowe, naukowe, czy okolicznościowe, ale również wspomoże w samych działaniach marketingowych.
Kiedy sięgnąć po pomoc copywritera?
- Gdy planujesz stworzenie marki, chcesz wypuścić nowy produkt lub usługę – pomoc przy wymyśleniu nazwy i hasła promującego będzie bezcenna. Dodatkowo copywriter współpracujący z grafikiem zaopatrzy Twój biznes w celnie dobraną i spójną oprawę wizualną marki.
- Gdy potrzebujesz tekstów na stronę www, która powstaje, lub chcesz odświeżyć obecne treści.
- Gdy chcesz prowadzić blog, zaangażować swoich odbiorców w działania na SM, zbudować z nimi relację i uchylić rąbka tajemnicy o Twojej marce.
- I oczywiście, gdy zależy Ci na pozycjonowaniu organicznym (SEO).
Współpraca z copywriterem to świetne rozwiązanie, teksty copywriterskie są jak nić łącząca świat Twojej marki ze światem Twoich klientów.