Ratunku, dobry copywriter poszukiwany!

dobry copywriter

Ratunku, dobry copywriter poszukiwany!

Stworzyłeś markę od podstaw, zalety produktów mógłbyś wymieniać godzinami, ale gdy przychodzi moment, żeby to wszystko zgrabnie opisać, w głowie masz całkowitą pustkę

Kursor w dokumencie miga złowieszczo, pot skrapla Ci się na czole, nerwowo zagryzasz wargi i nic! Ale skoro cały świat jest w internecie – to i Ciebie nie może tam zabraknąć! 

dobry copywriter poszukiwany

I w tym momencie niczym wróżka chrzestna pojawiam się ja – dobry copywriter. Wysyłam Cię na bal, czy gdzie tam chciałbyś być, zakasam rękawy i już za chwilę przestrzeń internetową wypełni świetny content dotyczący Twojej marki.

Ok, wiem, że pięknych bajek nasłuchałeś się w dzieciństwie wystarczająco, więc pozwól, że teraz przedstawię Ci garść faktów i odpowiem na pytania:

  • Czym właściwie jest copywriting i po co komu copywriter?
  • Dobry tekst, czyli jaki?
  • Jakie teksty warto zlecać?
  • Kiedy warto sięgnąć po pomoc copywritera?

Czym właściwie jest copywriting i po co komu dobry copywriter?

Po copywriting, czyli skuteczne wsparcie na płaszczyźnie komunikacji sprzedażowej i marketingowej, sięga coraz więcej przedsiębiorców. Podstawą efektywnego zarządzania własnym czasem pracy jest delegowanie zadań innym. Korzystasz z usług outsourcingowych w zakresie księgowości, IT lub logistyki? Do tego pakietu warto dorzucić również copywriting.

dobry copywriter oszczędza twoje pieniądze

Znasz swój biznes od podszewki, jesteś skarbnicą wiedzy na temat oferowanych przez siebie produktów i usług, ale pisanie o tym nie musi być Twoją mocną stroną. I nie ma w tym nic złego. W tworzeniu treści na www, tekstów na blog, opisów produktów, czy kampanii promocyjnych istotne są wszelkie prawidła i niuanse, jakimi rządzą się poprawnie i efektywnie napisane teksty. Ty nie musisz ich znać – wykonałeś już ogrom pracy tworząc świetną markę. Skorzystaj zatem z usług specjalisty i postaw na profesjonalny copywriting.

Dobry tekst, czyli jaki?

Taki, który trafia do odbiorcy, rezonuje z nim, ale przede wszystkim odpowiada na jego potrzeby – i to jest w zasadzie clou całego copywriterskiego zamieszania. No, tak z grubsza 😉.

Często spotykamy się z określeniem, że dobry tekst powinien sprzedawać – jest to oczywiście prawda, jednak przekazana w dużym uproszczeniu, bo treść, zanim sprzeda musi być, jak:

  • przyjaciel, który rozumie bez słów
  • przewodnik, który poprowadzi w stronę rozwiązania
  • remedium na każdą bolączkę

w jednym. 

A jak stworzyć taką kompozycję, którą będzie dodatkowo „lekkostrawna” wie specjalista.

Ale skąd ktoś spoza branży wie więcej o moim biznesie niż ja?

To jest pytanie, które z pewnością nie raz pojawiło się w Twojej głowie podczas czytania tego artykułu. Odpowiedź jest prosta – nie wie więcej, a czasem nawet kompletnie nic. Ale za to świetnie potrafi pozyskiwać wiedzę na dany temat.

Zatem spokojnie, zanim copywriter przystąpi do pisania zrobi dokładny research:

  • pozna Twoją markę, produkt lub usługę
  • zbada dokładnie potrzeby klientów
  • przeanalizuje oferty konkurencji.

Tekst, który wyjdzie spod jego pióra będzie nie tylko ciekawy i stworzony stricte pod określoną grupę docelową, ale przede wszystkim będzie zaspokajał potrzebę klienta, rozwiązywał jego problem, odpowiadał na pytania, które go nurtują.

Z treści dobrze stworzonego tekstu klient wyczyta to, co będzie mu bliskie – to, co poruszy jego emocjonalny świat.

Może to, że:

  • Twój produkt lub usługa jest jak dobry kumpel z sąsiedztwa albo że właśnie odnalazł szansę na spełnienie marzenia z dzieciństwa?
  • Twoja oferta to upragnione rozwiązanie problemów z ząbkowaniem malucha albo odpowiedzią na pytanie: „Co wciąż tak stuka w silniku?!”

Czytając Twój tekst klient musi stwierdzić z radością, a może i ulgą:

„Mam! Tego właśnie szukałem!”

a będzie to wspaniały początek budowania relacji z Twoją marką.

 

Jakie teksty warto zlecać?

Wszystkie. Od treści na stronach www, przez blogi, opisy produktów, teksty postów w social mediach, na newsletterach i e-bookach skończywszy.

Ale to tak naprawdę nie koniec. Ponieważ copywriter wyposażony w dobry warsztat napisze nie tylko teksty marketingowo – sprzedażowe, naukowe, czy okolicznościowe, ale również wspomoże w samych działaniach marketingowych.

Kiedy sięgnąć po pomoc copywritera?

  • Gdy planujesz stworzenie marki, chcesz wypuścić nowy produkt lub usługę – pomoc przy wymyśleniu nazwy i hasła promującego będzie bezcenna. Dodatkowo copywriter współpracujący z grafikiem zaopatrzy Twój biznes w celnie dobraną i spójną oprawę wizualną marki.
  • Gdy potrzebujesz tekstów na stronę www, która powstaje, lub chcesz odświeżyć obecne treści.
  • Gdy chcesz prowadzić blog, zaangażować swoich odbiorców w działania na SM, zbudować z nimi relację i uchylić rąbka tajemnicy o Twojej marce.
  • I oczywiście, gdy zależy Ci na pozycjonowaniu organicznym (SEO).

Współpraca z copywriterem to świetne rozwiązanie, teksty copywriterskie są jak nić łącząca świat Twojej marki ze światem Twoich klientów.

Reklama: